نقد تبليغات
1 اردیبهشت

گاوهای نر شیر نمی دهند

این روزها ساخت آگهی خلاقانه تبدیل به یک چالش مهم برای صاحبان برندها و آژانس های تبلیغاتی شده است. چراکه استفاده از شگردهای تولید در تبلیغات سبب خلق ایده های جذابی می شود که می تواند بر روی مشتریان بالقوه و بالفعل محصول تاثیرگذار باشد.

این روزها و در دوران کرونایی کشور، کمپین تبلیغاتی جدیدی از سوی شرکت لبنیاتی روانه آنتن سیما شده که در آن یک گاو نر در حال تبلیغ محصولات لبنی برند خاصی است.

اما نکته اینجاست که گاو شیرده قصه تبلیغ ما، نه یک گاو ماده بلکه یک گاو نر است و وقتی حرف می زند، مخاطب صدای یک مرد را می شنود. گاو نر و شیر خوشمزه آن … شاید به خاطر محدودیت های نوشته و نانوشته صدا و سیما مجبور شده اند برای گاو ماده شیرده، از گاو نر استفاده کنند. البته در دهه گذشته تبلیغی از یک محصول برند دیگر لبنیاتی (میهن) از رسانه ملی پخش می شد که در آن کاملا از گاو ماده و صدای زنانه استفاده شده بود.

همچنین چندی پیش این برند لبنیاتی در اقدامی قابل تأمل، از این گاو نر به جای راننده کامیون حمل کننده استفاده کرد که مورد اعتراض کامیون داران واقع شد. البته این برند پیش تر نیز تبلیغات خود را با ریتم آهنگ یک خواننده پر حاشیه خارج نشین منتشر نمود.

به نظر هرگاه قرار است محصول منحصر به فرد و یا پیام ویژه ای را تبلیغ کنیم، بی نیاز به  خلاقیت هستیم و باید در درست ترین و ساده ترین حالت ممکن آن را در آگهی به مخاطب منتقل کنیم.

اما اگر محصول و یا پیام در بازار هدف رقیب دارد، باید یک آگهی خلاقانه خلق نماییم. گاهی برای داشتن یک آگهی خوب کافیست یک پیام خوب پیدا کنیم.

نکته قابل توجه در این گونه تبلیغات استفاده از همه ظرفیت های تلویزیون یعنی تصویر، پویایی و صدا است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.